Μια ικανή σύμπραξη γνωστών επιχειρήσεων ανάμεσα τους η EOS Gmbh και η Airbus APWORKS , κατέστησαν πρόσφατα εφικτή την τρισδιάστατη εκτύπωση ολόκληρου του μπροστινού πλαισίου ενός αυτοκινήτου σε πραγματική κλίμακα και λειτουργικότητα, κάτι που μέχρι πρότινος φάνταζε αδιανόητο. Προκειμένου να αναδειχθούν οι δυνατότητες της τεχνολογίας του additive manufacturing, χρησιμοποιήθηκε ως βάση ένα παρωχημένης τεχνολογίας όχημα και συγκεκριμένα το μοντέλο VW Caddy, το οποίο και ‘μεταμορφώθηκε’ δραματικά μετά το πέρας του εγχειρήματος.
Η εκτύπωση όλων των μεταλλικών μερών πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Airbus APWORKS https://www.apworks.de/en/ , εταιρίας κατά 100% θυγατρικής του ομίλου AIRBUS η οποία και εξειδικεύεται στις νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα στην τεχνολογία του additive manufacturing. Η μηχανή που χρησιμοποιήθηκε είναι το Μ400 της EOS με χώρο εργασίας (X) 400mm Χ (Y) 400mm Χ (Z) 400mm και πηγή laser οπτικής ίνας 400W
Σημαντική δυσκολία του εγχειρήματος εκτός των άλλων ήταν ότι τα κομμάτια έπρεπε να ταιριάξουν με την ‘πρώτη’ στο υπάρχον πλαίσιο του αυτοκινήτου καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα για αστοχία λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας της κατασκευής
Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι το υπερκράμα αεροπορικού αλουμινίου Scalmalloy σε μορφή πούδρας που έχει αναπτυχθεί από την Airbus. Το Scalmalloy είναι ένα υπερκράμα αλουμινίου με μοναδικές μηχανικές ιδιότητες καθώς διαθέτει την αντοχή του τιτανίου αλλά το βάρος του αλουμινίου! Περισσότερες πληροφορίες για το Scalmalloy παρέχονται εδώ
Το τελικό υποπλαίσιο που κατασκευάστηκε είναι πιο ανθεκτικό από το χαλύβδινο εργοστασιακό, πολύ πιο ελαφρύ και ενσωματώνει εξαιρετική λειτουργικότητα όπως την δυνατότητα να διοχετεύει εσωτερικά του πλαισίου αέρα σε μηχανικά μέρη όπως το σύστημα πέδησης. Πλούσιο φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του project https://www.3iprint.de/en/
Δελτίο τύπου από τον Ι. Φέρτη της ΑΝΤΙΣΕΛ ΑΕ
Φωτογραφίες/video EOS